torsdag 15 september 2016

Sparbanken i Karlshamn Triathlon 2016

En sen racerapport. 
3/9 var det triathlon i princip på hemmaplan, så jag passade på att köra supersprintklassen. 320 m simning, 10 km cykel och 2,5 km löpning. Blev lite tight med tid innan start, så hann inte testa att simma innan. Dumt, eftersom simglasögonen läckte så mycket så det inte gick att crawla, o tappade tid när jag meckade med dem. 
Men cyklingen gick bra, och strax innan vändpunkten gick jag upp i ledningen bland damerna, och strax innan växlingen fick jag uppgift på att jag låg 2 minuter efter ledande herre. Löpning är ju inte min starkaste gren, men uppenbarligen gick det rätt bra ändå. Lyckades vinna min klass med cirka 2 minuter, vilket var mycket mer än jag vågat hoppas på. Speciellt cyklingen är jag nöjd med, tydligen har jag lite tryck i benen ändå. Åtminstone när nummerlappen sitter på...