tisdag 18 oktober 2016

Kasta?

Jag är som en hamster. Sparar på en massa obegripliga saker som kan vara bra att ha. Men nu har jag blivit less på alla grejer som ligger överallt, så gör ett försök att kasta. Det går sådär.
Just nu är det papper som gås igenom. I det papperslösa samhället har jag en hel skog i pappersform som bara ligger där. Några tidningar som jag skulle vilja läsa, gamla garantier på prylar som inte använts på åratal, papper papper och åter papper. Inte allt som är mitt så att gräva i högarna kan vara minerad mark och skicka ner mig i en svacka. Försöker att ta lite varje dag för att undvika att trilla för djupt ner i svackan.
Soptunnan tycker att jag är duktig och blir full, men inomhus syns det ingen skillnad. Funderar över fysikens lagar och vad det är för material på skräpet som expanderar i sopkärlet? Hur är det möjligt? Eller är jag såpass bra på tetris så allt är packat perfekt när det ligger staplat, men när jag börjar rota i set så syns det hur mycket det är, egentligen?
Kanske att jag börjar få en överskådlig ordning år 2025. Kanske.