torsdag 12 januari 2017

Sjuk sömnbrist?

Ont i kroppen och snorig idag. Försöker in i det längsta skylla det på sömnbrist, eftersom senaste veckan betytt en stor omställning för mig och Junior. Gått upp i arbetstid samtidigt som vi håller på försöka hitta en normal dygnsrytm igen. Som lök på laxen så har jag godis-och colauppehåll från i måndags.
Utan cola går rätt bra, godis, sådär, sugen och äter kakor istället. Men vis av erfarenheten så vet jag att det blir mindre med det med, så det är lugnt. Men sömnbrist, den är svårare. Var lättare förr, innan barn. Då kunde man se fram emot helgen, att åtminstone få sova ut en gång i veckan. Nu blir det en gång i månaden, i bästa fall...
Men hoppet är det sista som överger människan, sägs det, så kanske kanske blir lite tränat i helgen? En dos frisk luft rensar hjärnan och gör att jag brukar känna mig piggare en stund i alla fall.