torsdag 13 april 2017

Utklädd

Idag när jag hämtade Junior gick jag höra att han kunde komma utklädd imorgon om han ville. Ööööh tänkte jag, påskkärring då? Och inventerade snabbt i huvudet antalet plagg hemma i storlek 98 som skulle kunna funka (=0). Hmmm, om jag sminkar ungen och sätter på en stor tröja som klänning så skulle han kunna vara Christer Lindarw kanske? Eller nääää, det betyder ju att vi måste gå upp tidigare... Hittade en pumpadräkt i storlek ettåring. Den vägrade han ens att prova.
Men! Han älskade sin nya solglasögon (så mycket att han satt och kollade på hela Bolibompa genom dem) så problemet löst. En skjorta och solglasögon så får han vara hemlig agent, tillsammans med kompanjon Roddan.
För egen del är det bara matlådeproblemet som ska lösas innan, eller så löser jag det genom att ta med mitt stora påskägg och äter upp det som är kvar. Gäller att vara kreativ och tänka utanför ramarna när man är ensam förälder som ska få ihop vardagen.