måndag 15 maj 2017

Blodomloppet 2017

Ännu en målgång på Blodomloppet i Karlskrona. Börjar bli tradition att springa med P. Eller nästan i alla fall, vi gjorde det förra året också.
Efter att ha kört en ultralång maraton med dagisbaciller senaste månaderna så har jag nästan inte tränat alls. Förkylningar har avlöst varandra och några gånger var jag sängliggande, ovanligt för att vara jag.
Så i år var målet att springa hela tiden vilket ju kräver att man disponerar loppet. Höll koll på kilometertiden, och innan start gissade jag på en tid på 1.02.30. Missade den med 10 sekunder men sprang hela tiden. Så trots att det tidsmässigt var ett av mina sämsta millopp så är jag nöjd, jag fixade en mil på nästan bara pannben.
Junior hade det jättebra under tiden för han fick följa med på orienteringsträning och köra tvättmaskin. Jag är väldigt glad och tacksam för att jag har så snälla vänner som tar med honom på olika saker. Om han får möjlighet att prova på många olika saker så är det lättare för honom att hitta sin grej.