lördag 6 maj 2017

Global spirit tour - världspremiär

Jag har faktiskt tappat räkningen på vilken gång i ordningen det är jag ser Depeche Mode live. Den här gången var det speciellt. När det visade sig att det skulle bli världspremiär för turnén i Stockholm så ville jag ju absolut inte missa det! Trots att vi hängde på låset (om än på nätet) när biljetterna släpptes så lyckades vi inte få tag i Golden Circle, och inte ens fyra sittplatser bredvid varandra, utan vi fick sitta på ströplatser.
Fansen blir äldre, och viljan att röja på läktarna verkar minska i takt med att benskörheten ökar. Tittade mig omkring och jag var omgiven av gamlingar, och de satt ner och såg ut som de var på bio. Blev ingen allsång där det förväntades och jag tyckte det kändes lite trist att sitta där med dinosaurierna. Men plötsligt så händer det! Everything counts, och jag kände att nääää, de får sitta där och mossa igen jag kan iaf inte sitta still. Några enstaka till kände uppenbarligen likadant, och efter ett tag smittade det av sig. Det var med den låten konserten verkligen vände och det blev stämning.
Synd att publiken var så segstartad, men det blev riktigt bra till slut!