lördag 2 september 2017

Grevaloppet 2017

Idag var det dags för Grevaloppet i Karlskrona. Kändes som det var nyligen, men det är nästan ett år sedan sist. Banan var lite omgjord sedan förra året, det var någon ny stig. Blev lite förvirrad när jag kom dit, för det var inte riktigt tillkört så man såg inte direkt vart man skulle ta vägen.
Vi började med en startloop sedan kördes det två varv på banan, vilket blev totalt cirka 30 km och det blev ungefär 200 höjdmeter. Temperaturen var +18 °C och det kom lite regnstänk, men det blev aldrig så mycket så att det störde, mer än att glasögonen blev lite prickiga och immiga.
Det är rätt mycket stig på varvet, vilket gör att bristen på träning i just skogen märktes väldigt väl. Förra året minns jag att jag hade bra flyt i skogen men i år kändes det att jag inte alls hade samma fart. Men det positiva jag tar med mig är att jag faktiskt kunde cykla upp för de lite mer tekniska backarna i skogen och det kändes bra. Just att det är så mycket stig gör att man tvingas att fokusera på det man gör och inte kan sitta och fundera på en massa annat under tiden.
Jag kände mig seg i kroppen första varvet, pulsen drog iväg och det var tungt. Men hade i huvudet att det var ett motionslopp, jag gör det för att det är kul och för att få ett bra träningspass och jag var medveten om att jag kände mig lite hängig i början av veckan.
KÄnde mig lite missmodig när andra damen gick om mig och jag inte orkade hänga på, men kune inte svara så la energi på mitt lopp istället för att fundera på vad de andra tjejerna höll på med.
På andra varvet så hade jag några bakom mig, mer eller mindre nära beroende på terräng, så sista biten låg jag på lite, ville absolut inte bli omcyklad på slutet.
Kände mig rätt nöjd när jag stängde av klockan vid målgång, klarade mig precis under 2 timmar. Hade inte kollat något på klockan så hade ingen koll. Men känns alltid bättre att komma in precis under en heltimme.
Hann med lite före-och efterracesnack innan jag drog mig hemåt, trevligt även om det var lite i kyligaste laget.

Resultat