torsdag 14 december 2017

Särimner?

Alltså, med småbarn i huset så blir prioriteringarna därefter. Högsta prio på Junior (såklart) och försöker orka med lite för egen del också. Men sedan är energin slut. Har alltså ett berg att rensa som jag inte riktigt orkar med.
Snart är det två år sedan Sofias Änglar var här, och fortfarande står det kartonger fulla med grejer på olika ställen. Rent krasst borde jag ju bara kasta dem eftersom jag inte behövt prylarna på ett par år, men jag vill veta vad det är. Och det tar energi. När jag varit duktig och kastat och skänkt bort flera kassar med grejer så kan man tycka att det borde bli skillnad. Men nä. Det är lika fullt ändå. Det är som magma, väller upp nytt hela tiden.
Jag bara undrar, hur är det ens möjligt? Och tar det aldrig slut? (troligen inte, snart jul =in med nya grejer...)